måndag 5 juli 2010

Dag 31

Östra Eknö - Ekön 64 km

Jörgen ligger just nu på Ekön och där har han dålig mottagning för internet, så då hjälper jag "frugan" till lite grann.

Det började med en tidig och myggrik morgon, nästan som hemma i Norrland.
Vädret har varit bra, strålande sol och näst intill vindstilla.

Jörgens planer var inte att paddla så långt egentligen, jag tror att han fick vända på kartbladet, det verkar vara en liten individuell tävling för han.

Vilken tur att han har sin SPOT, den sänder ut signaler så att många som följer hans blogg kan se vart han befinner sig för stunden(uppdateras var 10 minut). Idag kom den till riktig användning för Jörgen var lite osäker på vart han befann sig bland alla små öar. Det löste vi lätt med att han ringde hem till mig och jag kunde navigera honom rätt.

Dagen avslutades med en middag på en närliggande camping.


I morgon planerar han en härlig sovmorgon, till ca 06,00!!!

/Frugan

3 kommentarer:

  1. Hejja på Jörgen tur att Du har en navigatör hemmavid när Du irrar runt bland kobbar o skär =) Beundrar Dej o frugan för ert härliga teamwork!!!
    Kram kram !!!

    SvaraRadera
  2. Jag trodde först att det var pappa som skrev om sig själv i tredje person. Blev lite orolig där, trodde det helt hade slagit slint i huvudet :p Paddla på pappsen! Ses snart.

    SvaraRadera
  3. Ett 4e försök att kommentera dig - det inte bara din teknik som krångla även här i Grytsjö kan det trilskas...
    Imponerad av ditt samarbete med frun runt navigering och camping...
    kram

    SvaraRadera