tisdag 13 juli 2010



Dag 39
Kapellskär-Fälön 66 km

På bilden ser ni en trött Ödling. Tack vare medvind blev det längre än jag hade tänkt mig.

Dagen började med en vacker sol uppgång och värme redan innan solen kommit upp. Det var lite kris på vatten i morse så jag var in till två båthamnar för tankning men det fanns ingen kran någonstans och ingen som var vaken så det var bara att paddla vidare, till slut var klockan så pass mycket att jag knackade på hos en sommarstuge ägare och visst jag fick vatten.

Tur var det för jag har nog aldrig svettas så mycket som jag gjort i dag.
Luften stod still i kanalen så ett tag trodde jag att jag var på väg att få värmeslag
Då beslutade jag mig för att gå i land.

Sagt och gjort jag gick och köpte mig en liter jordgubbar och en Aftonbladet sedan lade jag mig i skuggan någon timme och pustade ut.

Sedan bar det av genom Hela väddö kanal tanken var att övernatta på Singö.
Men jag hittade ingen plats som dög åt mig, Därför hamnade jag där jag är nu. Jag har inte kollat vädret än, men på radion så pratar dom om åska här i morgon.

På tal om radion så ringde radio västernorrland i dag och ville göra en intervju med mig i morgon bitti det sänds 09,20 för er som är intreserade.

I morgon ställer jag ingen väckare så avfärden får bli då den blir.
Lite uppladdning inför Gävle bukten, om någon dag.

Tack för ditt svar Peter ännu en dag med lärdom. Jag önskar dig lyckatill på din nästa HBB. När du kommer till Höga kusten hoppas jag att jag får bjuda igen en öl till dig.

Sov sött.

7 kommentarer:

  1. Åh vad jag tycker att du gör det bra som klarar dig så länge utan mig <3

    SvaraRadera
  2. Hej Jörgen!
    Bra paddlat så långt, jag förstår att Ö-vik och Norrland hägrar.
    Gliringen om Brynäs var klockren! Inte bara ishockeylag från Gävle kan ställa till förtret, även Gävlebukten kan vara knepig.
    Minns än med viss fasa min första överfart ´95, men du besegrar säkert även den bukten!
    Kämpa på, Norrland är nära!
    Hälsningar / Bengt
    5 HBB

    SvaraRadera
  3. Fatta att du snart är i Norrland!! Det måste väl kännas skönt? Som hemma liksom? Tänk jag tycker att det var nyss som vi skildes åt i närheten av Svinesund. Det är jättekul följa ditt äventyr. Det är inte med lite skryt i rösten man berättar för var och varannan: "Jag känner en kille som paddlar runt hela Sverige". Vi är många som är stolta över dig! Välkommen till Norrland i alla fall och fortsätt vara sådär smart och ta det säkra före det osäkra. Nu måste jag skruva upp volymen på radion och höra intervjun med dig. Kram/Maria I

    SvaraRadera
  4. Gott att höra din röst.
    Extra vatten är väl inte så dumt eller hur... hoppas du har en kepa på skallen när du paddlar... Du jag kan skicka en sådan där liten babyhatt till dig som Bigge fick klä sig i för några år sedan (glöm inte att blötta kepan.

    Vart imponerad av att du kommit så långt på 39 dagar... Du gör det verkligen super och ger min inspiration - frågan är om min fru skulle släppa iväg mig en hel sommar...

    Från Grytsjö hälsar Ingalill, Therese, Micke och Linn samt HP vid datorn (alla satt vi klistrade vid radion)

    kram

    SvaraRadera
  5. Herregud gubbe, du tynar ju bort! In i land med dig och käka lite kolhydrater så man känner igen dig när du kommer hem igen!

    SvaraRadera
  6. Ja nu tror jag vi får skicka catering ! Du ser ju rakt mager ut !! =) Camilla N.

    SvaraRadera
  7. Camilla, jag ska fylla upp bilen nu och åka till han så han får i sig lite mat och kärlek <3

    SvaraRadera