måndag 19 juli 2010



Dag 44
Sandarne-Hornslandet (norra delen) 68 km

Jag vill dela med mig ett tips som jag fick av min teater kompis Sören Back.

Det finns en ögrupp st ax norr om Söderhamn där öarna heter Vattstenarna och Vitgrund och på Vitgrund finns en stuga där man kan övernatta eller bara fika. Jag tog en fika där.
Sedan var min tanke att följa kusten för att sedan vika höger och följa en ögrupp som ligger i Agön-Kåköns naturreservat för att till sist ta steget över till Hornslandet.
Men när jag kommit en bit efter kusten så tyckte jag att det såg närmare ut att direkt gå till ögruppen.

Vilket visade sig vara ett mindre lyckat val, det blev nämligen lite mer spännande än nödvändigt på grund av vind och vågor men det gick bra i alla fall.

Det blev även en tur in till Kråkö hamn ett mysigt litet ställe måste jag säga.

Hornslandet ville jag passera för att hitta en tältplats på norra delen av nämda ö och det gjorde jag kanske inte den finaste platsen under denna resa men den dög.

Trött och sliten var jag efter 10,45 tim effektiv paddling så det blev inte många sidor lästa i boken.

Jag har tagit ett stort beslut i dag också jag har bestämt mig för att lämna solstolen jag orkar inte släpa på den något mera.

3 kommentarer:

  1. Hej och hå - rätt beslut, du lär ju få sol utan stol också om du har tur...
    10 timmar - du orkar jobba långa pass - mkt bra gjort men glöm inte att inte slita ut dig. Hörde av din kära fru att du snart skulle få träffa henne. Det måste ju vara kul. Jag åker tillbaka till Stockholm så jag hinner inte kram dig i RW men du får cybervarianten i stora lass...

    SvaraRadera
  2. PS kan du inte lägga ut dina radioinslag som länkar oxå?

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får det trevligt hos Linda och Fredrik!!! Att ölen är kall och att bastun renar! Kämpa på!

    Hälsningar från Hökmark

    SvaraRadera