onsdag 14 juli 2010

Dag 40

Fälön-angskär 48 km

Dagen började med åska och regn när jag vaknade, så jag låg kvar och lyssnade på bullret för någon blixt såg jag inte. Efter ett tag när jag inåg att ovädret dragit norröver och solen tittade fram packade jag mina saker och gav mig i väg.

Efter ett tag så kom jag till Öregrund och efter att ha handlat så frågade jag ett par om man verkligen måste runt hela den konstgjorda sjö som forsmarks kärnkraftsverk har gjort.
"Japp det måste du. Du kommer inte igenom eller under någonstanns" vilken depp för det betyder en omväg och jag som har ont i huvudet och har fått magknip och till råga på allt så är det motvind.
Men det är inget att göra åt det. Det är bara att brytaihop och komma igen.

När jag var längst ut på piren eller vad jag ska kalladet så såg jag en buss på väg ut till sjön, och jag tyckte mig skymta en bro. Det får bära eller brista så jag for dit för att kolla jovist var det en bro och jag kom under. En mindre glädjedans utbröt i min gula kajak.

Sedan kom jag till ett ställe med en massa små öar det ligger alldeles ovanför Skaten.

Helt plötsligen befann jag mig i floridas träskmarker (det kändes så i alla fall)
Det var inte helt lätt att hitta där men som tur var var det en mamma och hennes barn ute och rodde så dom kunde lotsa mig rätt.
Annar har jag försvunnit där för alltid tror jag. Ingen människa hade hittat mig. (försökte lägga ut bild men det ville sig inte)

Jag är lite tveksam att ta först Lövstabukten och sedan Gävlebukten på samma dag, specilet då det blir motvind. Så jag kryper nog efter kanten. Det får kosta en eller två dagar.

2 kommentarer:

  1. Nog för att jag vet att det finns deltan i Umeå och norrlands trakten men inte visste jag att du varit Florida och sett träsken... där skulle jag oxå vilja vara - kryp i massor att titta på - såg du några alligatorer?
    Nåja - hoppas det ändå är mindre varmt än i går... och att du njuter av livet så mycket som du förväntade dig från början
    kram och hälsningar från Grytsjö

    SvaraRadera
  2. Trevligt att höra din röst på radion häromdagen. Blev en bra början på den dagen för vi som sover lite längre än du. Tänk att du kommit så långt, det är imponerande.
    Kram på dig.

    SvaraRadera