onsdag 21 juli 2010



Dag 47
Skatan-Åstön 41 km

Då var man på väg igen.
Det var fruktansvärt att fara iväg, det tog 4tim innan det släppte lite grann.

När jag passerade Östön (tror jag den heter) så var det en massa folk i en stuga jag såg att dom sträckte upp händerna och applåderade och skrek "HEJA JÖRGEN" det värmde i hjärtat måste jag säga. Tack till er vilka ni nu var.

Jag är lite orolig för morgon dagen för dom har nämligen spått åska och jag har en lite längre överfart att göra i morgon jag ska nämligen passera Åvikebukten och jag vill inte vara mitt i den då åskan kommer. Jag ska noga följa väderleksrapporten nu i kväll och i morgon bitti.

Jag vill passa på och tacka Linda och Fredrik Johansson på Skatan det blev inte riktigt gjort då jag for. En stor kram till er båda för eran gästfrihet

5 kommentarer:

  1. Har ju tur att få lite insideinformation ibland om hur du har det, men det är ändå lika roligt att läsa din blogg. Kämpa vidare du har målet i sikte nu. Avstånd är väl inget för norrlänningar, eller hur.
    Kram på dig-

    SvaraRadera
  2. Jörgen lilla vän....Nu har vi känt varandra i cirka 6-7 år. Vi heter Jonsson och inte Johansson.O linda är ej smickrad över bilden. Hon vill du ska retuschera!!! Ligger mer bilder i din mail. Kör hårt!!!// Fredrik JONSSON !!

    SvaraRadera
  3. Helt underbart att se hur du kämpar och kämpar.
    Du gör en enastående prestation på många plan.

    Massor av styrkekramar.

    /Frugan

    SvaraRadera
  4. Hej Jörgen, du gör en imponerande insats! Satt och läste igenom din blog och du lovade att återkomma med utrustningslista för din expedition. Hur ser den ut och har du upptäckt något du saknar? /Magnus

    SvaraRadera
  5. Ja du gör det bra - hittills har det varit en utmaning för kroppen nu kommer utmaningen för själven och ditt go. Även om starten är seg så kommer du iväg.

    Funderar mkt över hur jag själv skulle göra och tänka. Du är väldgit duktig och målmedveten
    kram

    SvaraRadera