fredag 25 juni 2010



Dag 20
Falsterbokanalen-Skateholm 37 km

Tanken var att jag skulle sova ut. Men vaknade vid 6 tiden, så jag begav mig iväg efter allt stök på morgonen. Det var lätt dis och medvind.

Under dagen så hände det inte så mycket men det var strålande sol och lätt medvind.
Gorde ett stopp på Sveriges sydligaste udde och tog dom sedvanliga korten.

Men jag tog mig snabbt därifrån för det var ingen trevlig upplevelse, det berodde på att det hade flytit in någon typ av växtlighet son jag inte vet namnet på och jag brydde mig inte om att fråga.
Det luktade int gott kan jag medela. (till och med jag luktar godare trotts så lång tid i det fria)

Efter Smygehuk tänkte jag fara till närmaste badplats för övernattning men jag missade en badstrand och en kamping så på den andra kampingen stannade jag.

Jag skulle helst av allt inte vilja vara på en sandstrand på grund av just sanden den kryper in överallt det knastrar när man äter den skaver i sovsäcken alla prylar är det sand på.

I morgon ska jag förbi Ystad vi får se vart jag firar midsommar.

4 kommentarer:

  1. Glad Midsommar Jörgen !! // Micke Rosén

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en trevlig midsommar. Vi åker norrut i morgon.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Hej Jörgen! Hoppas du får en trevlig midsommar,
    det kommer vi ialla fall få med din fru och dotter. Paddla lungt!
    Hälsningar från Tomas o Mårten.

    SvaraRadera
  4. Hej gubben, hoppas du får en bra midsommar. På tal om att glömma så glömde su sillen hemma, hoppas att du tog med dig snapsen =).

    Jag älskar dig.

    Kram Gumman

    SvaraRadera