söndag 27 juni 2010


Dag 23
Stenshuvud-Landön 44 km

Bilden ni ser är vyn mot Åhus det är ca 3 mil, Visst ser det inbjudande ut. dagen har bjudit på solsken hela dagen med måttliga vindar.

Hela Hanöbuktens stränder består av sand, tänk 3 mil sandstrand det ni.
Här finns badstränder för alla typer familjer, badstrand för hundar och nakenbadare.

En rolig sak hände mig då jag passerade ett nakenbad.
Jag såg en person som gick på alla fyra vid vatten kanten och i bland gick han ner på armbågarna det hela gick väldigt sakta för han.

Jag tittade en stund på honom han såg inte riktigt frisk ut men det var ju folk alldeles i närheten så jag tänkte det är nog ingen fara med honom.

Så jag paddlade vidare men efter en stund så ändrade jag mig.
Jag kan inte lämna honom så där, tänk om han är sjuk så jag vände om. När jag var så pass nära att han kunde höra mig säga: Är du ok? -Visst! svarade han jag söker snäckor. Jo Jo så kan man bete sig på nakenbad. Gå på alla fyra med rumpan i vädret, gud har skapat många olika typer.

Efter ett stopp i Åhus bar det av till kvällens övernattnings ställe.
När jag gled upp på campingen så var det en äldre herre som kom och frågade vart jag kom i från och vart jag skulle.
När jag berättade som det var så sa han: -VA, du får prata högre för jag hör så dåligt. Jag berättade en gång till och han repeterade allt jag sagt och visp så visste hela campingen vem jag var och vad jag gjorde. Han pratade inte tyst, han mera skrek.

Efter att jag hade pysslat med mitt så frågade jag honom om jag fick ladda batterier i hans husvagn.
Inga problem grabben kom in och ta en öl också.
Och på det viset blev det.

Det visade sig att han hade varit sjökapten tidigare, han hade många berättelse att förtälja det var både roligt och intressant, men jag var trött och tackade för mig och gick till baka till tältet för att sova.

Ja gott folk så kan en dag på min resa vara.

PS. Jag ligger på ett gammalt gravfält. Det ligger en massa danska soldater under mig just nu.
Hoppas att jag inte stör dom och att dom inte stör mig i natt.

Sov gott.

2 kommentarer:

  1. Klarar du dina egna demoner när du paddlar så lär så några döda Danskar inte vara några hinder. Kanske får du någon att följa med dig som sällskap.
    Jag skall nu ut och leta snäckor i Fälle.

    SvaraRadera
  2. Så då letade ni kanske snäckor båda två. Jag kom att tänka på en filmtitel som passar dina eskapader på böljan blå. Vad sägs om "Den gamle och havet", som jag tror att Spencer tracey spelade huvudrollen i.

    Ha det så bra.

    SvaraRadera